En succesfuld blogger kampagne

Marketing med bloggere findes i dag i mange formater, om det er en enkeltstående kampagne for at skabe hype om et nyt produkt eller service, om det er brand awareness eller om det er et længerevarende ambassadørskab, så er der mange måder at gribe det an på.

Hos BloggerSpace sætter vi en stor ære i at levere netop det I efterspørger i jeres kampagner.
Alt fra screening af potentielle bloggere, planlægning og opsætning af kampagnen så den matcher jeres målsætning, eksekvering og løbende optimering og evaluering, til data omkring hvordan kampagnen perfomer. Og her snakker vi ikke bare likes, kommentarer og visninger, vi tager skridtet videre og viser jer i kroner og ører på bundlinjen, hvilke resultater I får af jeres kampagne.

Så om I er på udkig efter en samarbejdspartner til at hjælpe med en enkelt kampagne, opstart af ambassadørprogram, eller optimering af jeres allerede igangværende blogger-aktiviteter, så skal I være velkomne til at tage fat i os, så vi kan tage en snak om hvordan vi kan hjælpe jer.

Analyse og udvælgelse

Uanset om det er til en enkelt kampagne eller et ambassadørskab, så er det vigtigt at sikre kvaliteten af følgerne hos den blogger man har for øje.

Når vi screener bloggere til en kampagne, så stopper vi ikke bare ved antal følgere og engagement. Af erfaring ved vi at der desværre er brodne kar blandt bloggere, det er derfor vigtigt at kunne kende forskel på en blogger med ægte engagerede følgere, fra en der har købt sig til følgere og engagement.

Vi dykker helt ned i bloggerens følgerdemografi, kigger på tidligere content eller samarbejder som har resoneret med målgruppen, og bygger en profil over den enkelte bloggers målgruppe.

Hos os tager vi en screening lige så alvorligt som en ansættelse, i princippet ”ansætter” jeres virksomhed bloggeren til at repræsentere jeres brand.

Planlægning og opsætning

Efter udvælgelsen af bloggere skal der nøje planlægges og gøres klar til eksekvering, alt efter kampagnens overordnede mål, skal der opsættes målsætninger og kriterier for at måle på aktiviteterne.

Der bliver udarbejdet individuelle guidelines til bloggerne, så de har forståelse for det budskab i gerne vil formidle, men hvor der stadig er taget hensyn til de enkelte bloggeres kreativitet og specielle måde at formidle deres indhold.

Vi sørger for at bloggerne er gjort opmærksom på gældende lovgivning jf. markedsføringsloven, så I som virksomhed overholder alle regler i jeres aktiviteter hos os.

Eksekvering

Når alle guidelines er sendt ud og accepteret af bloggerne, så eksekveres kampagnen.

Vi sørger for at alt indhold bliver udgivet som planlagt og står for dialogen med bloggerne hvis der skulle være spørgsmål undervejs.

Vi sørger for at I løbende er opdateret med de KPI’er vi har fastlagt inden kampagnens start, så I kan følge med i resultaterne som de kommer ind. Samtidig med at vi løbende kan evaluere og effektivisere kampagnen.

Afrapportering

Efter endt kampagne vil I modtage en komplet rapport med resultaterne af kampagnen. Her vil I kunne se hvordan de enkelte bloggere eller medier præsterede, helt ned i kroner og ører på bundlinjen. Samt anbefalinger til hvordan jeres videre blogger-aktiviteter kan forbedres.

Vi går desuden ind og kigger på hvilket slags indhold der præsterede særligt godt og hvordan I kan drage fordel af det i jeres egen content strategi.

Så udover blot at få afviklet en kampagne, så kan det også bruges til at udvikle jeres egen markedsføring.

Hvordan kan vi hjælpe dig?

Luk menu