Hvorfor bør din virksomhed overveje et samarbejde med en blogger?

Fordelen ved at samarbejde med en blogger er muligheden for at ramme en helt specifik målgruppe. Ikke nok med, at fx madbloggerens målgruppe indskrænkes til de madinteresserede, så har hver blogger også sin helt egen stil, sit særprægede sprog og sit eget fokus. Hver blog tiltrækker derfor en helt specifik gruppe mennesker, og dem har jeres virksomhed mulighed for at nå ud til. På den måde er det via et samarbejde muligt at effektivisere og målrette sin kampagne helt bestemte grupper i stedet for at forsøge at nå folk gennem almindelige medier med en bredere målgruppe.

Desuden handler madbloggen ikke kun om maden, ligesom boligbloggen ikke kun handler om interiør. Fælles for dem er dialogen og fællesskabet omkring indholdet, og det er det, der gør bloguniverset så unikt. Bloggen skaber mulighed for at komme i kontakt med omverdenen, at dele ud af erfaringer eller læse med på et familiært plan. Mellem dessertopskrifter, fitness og lampeskærme er der en personlig relation mellem blogger og læser, og det skaber en stor følgerloyalitet. Det unikke forhold gør bloggen til et personligt medie i modsætning til de traditionelle medier, der i høj grad forholder sig objektivt, men det er ikke en kamp om, hvilket medie, der er bedst.

Forskellige platforme kan ofte supplere hinanden med stor succes. Men som virksomhed er det vigtigt at kende sine muligheder, og endnu vigtigere at vide, hvilken effekt de forskellige medier har. Sociale medier har stor indflydelse i dag og særligt den personlige relation er en stor trækkraft, når det handler om at påvirke en målgruppe. Derfor bør man som minimum kende sine alternativer, når man som virksomhed skal promovere sig selv eller sælge en vare.

Leder du efter en blogger til et evt. samarbejde? Tag et kig i Bloggerkartoteket og find den platform, der passer til din vision.

Hvordan kan vi hjælpe dig?

Luk menu